Jumaat, 17 Ogos 2012

 
Salam Lebaran buat semua, rasanya tak awal sangatkan nak ucap Selamat Hari Raya, mohon maaf andai ada salah dan silap..InsyaAllah kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri pada 19hb Ogos 2012.. pada hari Ahad.. Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Dan Batin buat semua sahabat-sahabat dan kenalan Blog & Facebook .

Tak lupa juga kepada seluruh ahli keluarga saya dan saudara mara yang banyak dan selalu menasihati supaya melakukan kebaikkan dan meninggalkan segala larangan-Nya. Saya bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang. Kalau kita anggap kitalah kaya, ada yang lebih kaya dari kita, kalau kita anggap kita nie susah, ada yang lebih susah dari kita. Nie kata-kata suami saya taw. Tiap-tiap hari saya ingat..hehe. Sebab tue saya bersyukur dengan nikmat yang ALLAH berikan sekarang.

Bersegeralah kita mencari keberkatan semasa merayakan Aidilfitri dan tidak mencemari hari yang mulia ini dengan amalan yang bertentangan dengan hukum syara’. Marilah kita sama-sama meraikan Hari Raya yang akan menjelang ini mengikut apa yang diajarkan oleh Agama Islam, bertasbih, bertakbir, bersyukur, maaf-bermaafan, ziarah menziarahi dan sebagainya, mudah-mudahan kita mendapat rahmat dan berkat dari ALLAH SWT pada hari tersebut.

... Dan masa kita bergembira, janganlah dilupakan umat Islam yang kurang bernasib baik di seluruh dunia, banyakkan menginsafi sirah Rasulullah SAW semasa Ramadhan dan Syawal. Bersama-samalah kita berdoa agar ibadah puasa kita diterima oleh ALLAH SWT, agar madrasah Ramadhan dapat membentuk kita menjadi yang terbaik, diberi rezeki untuk bertemu lagi di Ramadhan pada tahun yang akan datang dan diselamatkan perjalanan pergi dan balik kekampung masing-masing Insya ALLAH...

Di kesempatan ini, dipohon kemaafan diatas keterlanjuran, kesilapan, ket
idaksedaran dalam perbuatan dan kata-kata yang bisa membuatkan ada terkecil hati. Semoga kita dapat merayakan Hari Raya pada tahun ini dengan penuh kesyukuran dan ketenangan bersama keluarga,sanak saudara,Sahabat-sahabat...Insya ALLAH..
 
Andai tangan tak kuasa berjabat,
Setidaknya kata masih dapat diucap,
Tulus hati memohon maaf,
Atas segala dosa dan khilaf.

Salam Aidilfitiri buat semua,
Pada syawal bulan yang mulia,
Semoga diri kekal bahagia,
Bersama kita meraikannya.
 
Minal Aidin Walfaizin
Mohon maaf lahir dan bathin


3 ulasan:

  1. Maaf Lahir bathin jgua ya ukhty .. (heh, 2 hari menjelang Idul Fitri ^_^)
    semoga kita dipertemukan dengan ramadhan tahun depan, Aamiin ya Rabb.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin.. Insya Allah.. semoga kita terpilih dikalangan orang yang beriman..

      Selamat Idul Fitri juga buat Sekihey Seky

      Padam
    2. Amin.. Insya Allah.. semoga kita terpilih dikalangan orang yang beriman..

      Selamat Idul Fitri juga buat Sekihey Seky

      Padam